اسلامبیانات او پوښتنې او ځوابونهدینونه او مذاهب

اسلام څه معنی؟

اســــــــلام، د نوم ايښودلو وجه , د اسلام حقيقت , دكفر حقيقت , دكفر نقصونه ,داسلام ګټې

د اسلام نوم ايښودلو وجه:

په نړۍ كې چه څومره مذهبونه وجود لري , دهريوه نوم يا د كوم ځانګړی شخص د نامه په اساس ايښودل شوى دي ، يا د هغى قوم د نامه په اساس ايښودل شوي دی ، چې هغه مذهب په كي پيدا شوى  , د مثال په توګه دعيسويت نوم ځكه عيسويت ايښودل شوي دی ، چې عيسى عليه السلام ته منسوب دي , د بودايت نوم ځكه بودايت ايښودل شوي دی ، چې د بودايت د مذهب موسس او جوړونكى بودا نوميده ,  نو د بودايت د مذهب نوم د هغه مؤسس نامه ته منسوب شوي ، د زردشتي مذهب نوم ځكه زردشت ايښودل شوى دي ، چې موسس يي زردشت نوميده , يهودی مذهب په يوه ځانګړې قبيله كې پيدا شوى دي ، چى نوم يې يهوداه و, همداراز د نورو مذهبونو نومونه هم همدا ډول  ايښودل شوى دي , خو داسلام ځانګړيتوب دا دي چې د هغه نوم نه د كوم شخص د نامه په اساس ايښودل شوى ، او نه هم كومي خاصى قبيله ته منسوب دي , بلكه داسلام نوم يو ځانګړی صفت ظاهروي ، چې د اسلام د لفظ په مفهوم او معنى كي نغښتي دي , دا نوم په خپله په ډاګه كوي چې دا د كوم ځانگړى شخص جوړشوى مذهب ندي , همدارنګه دا په كوم ځانګړی قوم يا ملت پوري تړلې ندی , اسلام په كوم ځانګړی شخصيت , قوم , هيواد پوري تړلي ندی , يوازي د اسلام خصوصيت د خلكو په زړونو كي پيدا كول داسلام هدف دی , په هره زمانه او هرقوم كې چې په نيك اخلاقه او ريښتينو خلكوو كى دا خصوصيت پيدا شي هغه مسلمانان دی ، او هغه خلك چې په راتلونكې كې د دي ځانګرتيا خاوندان كيږي هغه هم مسلمانان دی  .

د اسلام معنى:

د اسلام معنى په عربي ژبه كي اطاعت اوفرمانبردارۍ ته وايی ,اوداسلام دمذهب نوم ځكه اسلام دی چې اسلام دالله تعالى اطاعت او فرمانبرداري كړل دي  .

د اسلام حقيقت :

څرنګه چې تاسي ګوري په نړۍ كې چې څومره شيان او مخلوقات دی د يوه قانون تابع دي , سپوږمۍ او ستوري په يوه پياوړي او دقيق سيستم كى په حركت كې دی،  چې د يوه ويښته په كچه له دې سيستم څخه وتلي نشي , ځمكه په يوه ځانګړى ګردش سره روانه ده او تاويږي , د ځمكه دوران ته چې كومه لاره او وخت ټاكل شوى دي په هغه دوران او ګردش كي يوه ذره فرق او بدلون نشي راتللى , اوبه , هوا , تياره او رڼا ټول د يوه قانون پابند دي , جمادات , نباتات , حيوانات هر يوه ته ځانګړئ قانون ټاكل شوئ دي ، او د هغه قانون مطابق پيدا شوى دي , ژوندي كيږي لويږي او بالاخره لمنځه ځي اونابوديږي , په خپله د انسان په حالت كه غور او فكروكړی نو دا حقيقت به تاسي ته څرګند شي چې هغه هم د الله سبحانه وتعالى د قانون تابع دی, كومه قاعده چې الله تعالى د انسان د ژوندانه لپاره ټاكلى ده د هغى قاعدې مطابق انسان سا اخلي  , اوبه , غذا , رڼا , حرارت په لاس راوړي , د انسان د زړه حركت , د وينى ګردش د سا اخيستلو سيستم ټول د يوې دقيقې او منظمې قاعدې پابند دی , د انسان دماغ , معده , اعصاب, عضلات , لاس او پښي , سترګی , ژبه , غوږونه , او د بدن ټول اندامونه يې د هغه قاعدې مطابق په كار بوخت دي كومه چې الله سبحانه وتعالى ورته ټاكلى ده .
دا بي ساره او لوي چاپيريال ځمكه او آسمان له ستوريو نه نيولې تر هغه وړو وړو برخو پوري چى د يوه سيستم په دايره كى په ګردش كى دي دا د يوه قادر او لوی ذات جوړشوي سيستم دي  , ټول كاينات او د كايناتو هرشى د الله تعالى اطاعت كونكي او فرمانبردار دي , ځكه چې دوي د الله تعالى د جوړشوی قانون تابع دي ,  له دې امله د ټولو كايناتو مذهب اسلام دی , لكه چې وړاندى مو وضاحت وكړ چې د الله اطاعت او فرمانبرداري ته اسلام ويل كيږي , لمر سپوږمۍ او ستورى ټول مسلمان دي , ځمكه هم مسلمانه ده , هوا اوبه , رڼا هم مسلمان دي , ونيى , كاڼي او ځانوران هم مسلمان دي , او هغه انسان هم فطرتا  مسلمان دي چې دالله خدايى نه مني او د نورو خدايانو عبادت كوي , د الله تعالى په عبادت كې نور خدايان شريكوي , هوكي دا انسان هم د خپل فطرت اوطبيعت په اساس مسلمان دی ، ځكه چى د ده پيدايښت او نابودي دې الله تعالى د قانون مطابق كيږي , د ده د جسم ټول اندامونه د الله تعالى د قانون مطابق په حركت كي دي , ان تر دي چې د ده هغه ژبه هم مسلمانه ده چې د نادانۍ په وجه  د الله تعالى سره شرك اود كفر خيال ورباندي اظهاروي , د ده هغه سرهم پيدايشي مسلمان دي چې دالله سبحانه وتعالى څخه پرته بل چا ته بايد ټيټ نشي , د ده هغه زړه هم فطرتاً مسلمان دي چې د الله تعالى نه پرته د نورومحبت او مينه پالي , ځكه چې دا ټول شيان دالله تعالى اطاعت كوي اودالله تعالى د قانون مطابق په حركت كې دي .

اوس له يوه بل اړخ څخه وګوري :

انسان يو دوه اړخيزه مخلوق دي يو اړخ يى دا دي چى د نورو مخلوقاتو په څيرد الله تعالى په پياوري قانون پوري تړى مخلوق دي او د دې قانون په پابندۍ مجبور او مكلف شوئ دي  , بل اړخ يي دا دي چې د عقل خاوند دي , دفكركول سنجولو دتوانايي اوطاقت خاوند دي , دخپل واك په اساس يوه خبره مني اوبله نه مني , يوه تګلاره مني بله نه خوښوي, د ژوندانه په معاملاتو كې د خپل واك اورغبت سره سم معينه تګلاره خپلوي , د دې حيثيت له مخې د نورو مخلوقاتو په څير د كوم ځانګړئ قانون پابند اوتابع ندي , بلكه د نظر فكر اوټاكنى خپلواكي وركړشوی ده .

د انسان په ژوندانه كې دا دوه حيثيتونه په بيل بيل ډول څرګنديږي :

د لومړي حيثيت له مخى د نړۍ د نورو مخلوقاتو په څير پيدايشی مسلمان دي ,اوپه مسلمانتوب مجبور او مكلف دئ , څرنګه چې وړاندي وضاحت وشوو.
د دوهم حيثيت له مخې مسلمان كيدل يا نه كيدل د ده په واك او اختيار پورې اړه لري , او د دې واك له امله انسان په دوو طبقوو ويشل كيږي : يو هغه انسان دي چې خپل خالق پيژني , او الله تعالى خپل خالق اوبادار ګڼي او د خپل ژوندانه په هغه  كارونو كي چې د ده په واك پوری اړه لري هم د الله تعالى اطاعت او فرمانبرداری خوښوي , دا مكمل او پوره مسلمان دئ , د دغه سړي اسلام مكمل دی , ځكه چى اوس د ده ژوند سر تر پايه اسلام دي , ځكه چى اوس دا انسان پوهيږي چې دي هغى خالق اطاعت كونكى شوی دي چې په نا دانۍ كي يې هم فرمانبردار وو, اوس د خپلى ارادې په اساس د الله تعالى اطاعت كوي چې وړاندي لدې هم د خپلي ارادې څخه پرته هم د هغه فرمانبردار وو, اوس د ده علم ريښتينئ دي ځكه چى ده دخپل علم په اساس الله تعالى وپيژا نده , هغه علم چې الله تعالى د خپلى پيژندنی لپاره ده ته وركړی دی , اوس د ده رايه او عقل سم اودرست دي , ځكه چې د فكر اوغور څخه وروسته يې د الله تعالى د اطاعت فيصله كړئ ده , چا چې ده ته د غور او فكر كولو توانايى ورپه برخه كړئ ده , اوس د ده ژبه صادقه او ريښنيني ده , ځكه چې د ده ژبه د هغه ذات اقرار كوي چا چې ده ته دا ژبه د خبرو كولو لپاره وركړې ده , اوس د ده ټول ژوند سرتر پايه سم دي , ځكه چى دئ اوس د خپل واك سره او پرته له خپل واك څخه دالله تعالى اطاعت كوی , اوس له نورو كايناتو سره په خولا شوي دی , ځكه چې دي هم دنورو كايناتو په څير د

الله تعالى اطاعت او بندګي كوی , اوس دئ د ځمكى په مخ د الله تعالى خليفه ( متصرف ) دي ټوله نړۍ د لره مسخره شوی ده ، او دې د الله تعالى اطاعت كونكئ او فرمانبردار دي .

اسلامي ارزښتونه
مؤلف : مودودي

صافی بنسټ خبرتیا Safi Foundation Ads Donation

wasiweb.com

wasiweb.com Publisher Team publish your sent articles. you can send your articles to publish, also you can be author with us. Share the website and articles with your friends

خپل نظر مو دلته ولیکئ

Back to top button
وسیع ویب
error: