آيا ازدواج زن مسلمان با مرد غير مسلمان جايز است؟

زن مسلمان حق ندارد با مرد غير مسلمان، چه کتابي (يهود  و نصاري) و چه غير اهل کتاب، ازدواج نمايد و به هيچ وجه چنين ازدواجي براي او حلال نيست.

خداوند مي فرمايد: و لاتنکحوا المشرکين حتي يؤمنوا ( سوره بقره آيه 221)
يعني زنان مسلمان را به عقد نکاح مشرکين در نياوريد تا اينکه مسلمان شوند.
خداوند در مورد زنان مسلمان مهاجر مي فرمايد: فان علمتموهن مؤمنات فلا ترجعوهن الي الکفار لاهن حل لهم و لاهم يحلون لهن. ( سوره ممتحنه آيه 10)

يعني زناني که به خاطر حفظ دين شان از پيش کافران مي گريزند و پيش شما مي آيند اگر دانستيد مسلمان هستند آنان را به طرف کفار برنگردانيد چون نه اين زنان براي کافران حلالند و نه کافران براي آنها.
ملاحظه مي شود در اين آيه مبارکه هر مرد کافري، اعم از کتابي و غيرکتابي بر زن مسلمان حرام است، و به اجماع تمام علماي مسلمين ازدواج زن مسلمان با کافر چه کتابي و چه غير کتابي حرام است.

امام دليل اينکه چرا اسلام به مرد مسلمان اجازه داده که زن يهودي و نصراني را نکاح کند ولي به زن مسلمان اجازه نمي دهد با مرد يهودي  ونصراني ازدواج نمايد، اين است که مرد رئيس خانواده و مسلط بر زن  ومسئول زندگي او است و اسلام آزادي عقيده و حقوق زن کتابي را در سايه مرد مسلمان تضمين نموده و به مرد مسلمان دستور داده احترام او را محفوظ دارد، اما دين هاي ديگر مانند يهودي و نصاري براي زنان غير يهودي  وغير نصاري چنين احترام  وآزادي عقيده  وحقوق لازم را تضمين نکرده اند، در اين شرايط چگونه اسلام مي تواند نسبت به آينده زن مسلمان بي توجه باشد؟ و آنان را به دست افرادي که نسبت به عقيده و دين آنان هيچ گونه تعهد و رعايتي ندارند، بسپارد؟

اساس اين اين مطلب اين است که لازم است شوهر به عقيده همسرش احترام بگذارد، حسن معاشرت بين آنان تضمين شود، اسلام اصل يهوديت و نصرانيت را به عنوان دو دين آسماني مي پذيرد، قطع نظر از اينکه تورات و انجيل تحريف شده اند آنها را کتاب آسماني مي داند، و به موسي و عيسي به عنوان دو پيغمبراولوالعزم خدا ايمان دارد و ايمان مسلمان بدون اين اعتقادات ايمان نيست. اما يهودي  ونصراني به هيچ وجه اسلام را تأييد نمي کنند و کتاب اسلام، يعني قرآن را قبول ندارند و رسول الله صلي الله عليه وسلم را به عنوان پيغمبر نمي شناسند، پس زن مسلمان چگونه مي تواند تحت سلطه شوهر يهودي يا نصراني به زندگي خود ادامه دهد، در حالي که دين او به او حکم مي نمايد که شعارها و عبادات ديني خود را انجام دهد و چيزهايي را بر او حرام و چيزهايي ديگر را بر او حلال مي نمايد؟

قطعاً زن مسلمان هرگز نمي تواند، نزد چنين شوهر کافري که هيچ احترامي براي دين و عقيده او قايل نيست، آزادي داشته باشد و عبادات و شعار ديني خود را انجام دهد، به همين علت هم اسلام نکاح زن مشرک را بر مرد مسلمان حرام نموده، چون اسلام به هيچ وجه شرک و بت پرستي را قبول ندارد، پس هرگز بين روح مسلمان  وزوجه مشرکه آرامش، محبت و علاقه پيدا نخواهد شد. ( و شوهر غير مسلمان تدريجاً زن مسلمان خود را به سوي کفر و بي ديني مي کشاند و زمينه شقاوت و زيانمندي او را فراهم مي سازد و حتي عده يي از علما امروز نکاح مرد مسلمان با زن يهودي و نصاري را نيز ناجايز مي شمارند، چون باورمند اند که اکنون يهود و نصاري نيز مبتلا به شرک هستند، عيسي را خدا مي دانند و يا پسر خدا و … )

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب