آيا حديث ثواب های بی پایان ذیل درست است؟

سوال :
السلام علیکم!
لطفا در باره صحت حدیث تحت الذکر معلومات دهید و هم معلومات مزید را ارایه نماید که چه طور این دعا برابر به اینقدر ثواب زیاد است.
تشکر.
دعای ضروری فقط یک باردرتمام عمرازرسول الله صلی الله علیه واله وسلم روایت است که اگرکسی این دعا را بخواند ثواب آن به اندازهٴ
§ 360 مرتبه حج.
§ 360 مرتبه ختم قرآن کریم.
§ آزاد نمودن 360 غلام.
§ به اندازه 360 دینار صدقه نمودن.
§ دور نمودن اندوه و یا خوش ساختن 360 غمگین.
به مجرد یکه رسول الله (صلى الله عليه واله وسلم) این حدیث مبارک را فرمودند:
حضرت جبرائیل امین حاضرگردیده فرمود یا رسول الله (صلي الله عليه و آله) هربنده خداوند (جل جلاله) ویا هریک ازامت محمد (صلي الله عليه و آله) که این دعا را حتی یک مرتبه درعمر بخواند به حرمت وجلال خودم که هفت چیزرا من برایش ضمانت میکنـــــم
§ فقروغریبی را از وی دورمیسازم.
§ ازسوال نکیرومنکروی را درامان میسازم.
§ ازپل صراط وی رابه سلامت عبورمیدهم.
§ ازمرگ ناگهانی وی را حفاظت میکنم.
§ آتش دوزخ را برایش حرام میسازم.
§ وی را ازعذاب قبرمحافظت میکنم.
§ وی راازشرحاکم ظالم وبی رحم محافظت مینمایم.
لا اله إلا الله الجليل الجبار
لا اله إلا الله الواحد القهار
لا اله إلا الله الكريم الستار
لا اله إلا الله الكبير المتعال
لا اله إلا الله وحده لا شريك له إلها واحدا ربا وشاهدا أحدا وصمدا ونحن له مسلمون, لا اله إلا الله وحده لا شريك له إلها واحدا ربا وشاهدا أحدا وصمدا ونحن له عابدون, لا اله إلا الله وحده لا شريك له إلها واحدا ربا وشاهدا أحدا وصمدا ونحن له قانتون, لا اله إلاالله وحده لا شريك له إلها واحدا ربا وشاهدا أحدا وصمدا ونحن له صابرون, لا اله إلا الله محمد رسول الله , اللهم إليك فوضت أمري وعليك توكلت يا أرحم الراحمين


جواب :
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه، أما بعـد:
این دعا که به رسول الله صلی الله علیه وسلم آنرا نسبت می دهند و میگویند که این حدیث است هیچ اصل نداشته و سخن باطل می باشد و حدیثی که در فضیلت این دعا روایت شده است نیز دروغ میباشد وهیچ یک از أئمۀ حدیث شریف به این لفظ آنرا نقل نه کرده است ، و دلیل دروغ بودن این سخن از ظاهرش هم روشن است زیرا که :
1 – این دعاء در تناقض و مخالفت با صحیح معقول ومنقول از کتاب الله (قرآن) وسنت رسول الله قرار دارد، زیرا ثوابها واجری که برای این دعاء بیان شده برای مجاهدین ، وعلماء وغیره هم به وعده داده نشده است .
2 – در این حدیث آمده است که کسی این دعاء بخواند بدون هیچ مانعی به جنت داخل می شود. این امر سبب می شود که مسلمان از راه عبادت واطاعت دور شده و گناهان کبیره را مرتکب شود زیرا او به این فکر است که به سبب دعاء مذکور به جنت داخل می شود .
3 – اگر داخل شدن به این سهولت باشد، پس چرا اسلام این همه عبادات را واجب کرده است و سلف صالح برای کسب رضای الله متعال این همه تکالیف متقبل شده و حتی سر خودرا قربان نمودند؟ در حالیکه می توانستند که همین دعا را بخوانند و به آسانی داخل جنت شوند.
اسلام دین علم و عمل است و کسالت وسستی را دشمن انسانیت می داند پس بر مسلمان لازم است که به این دروغها گوش ندهد زیرا برای از بین بردن اسلام آسان ترین راه همین است که مردم مسلمان به بهانه های مختلف از عبادات وفضایل دور نگه داشته شوند تا آهسته آهسته نماز ، روزه ، زکات و حج هم از بین برود ، ومسلمان فقط نام مسلمان را حمل نموده و از اسلام کاملا بیگانه شود و در خانقاه ها و زیارت ها به اذکار غیر شرعی و خلاف سنت مشغول شده و از اصل دین دور شوند .
در باره ی این حدیث اکثر قریب به اتفاق علمای کشورهای اسلامی و خاصتا عربی به ای نظرند که دروغ محض است .
والله اعلم

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب