آیا با لواطت زنم طلاق شده؟

١- اگر يك مرد با خانم خود عمل لواطت رادر طول چندين سال بدون رضايت خانم يعني به زور انجام داده باشد و حال اين عمل را انجام ندهد آيا از نظر شرعيت چه بأيد بكند
٢-اكر يك مرد خانم خود را مجبور بسازدتا آله تناسلي آش را خانمش بمكد آيا از نظر شرعيت اسلام كدام ممانت دارد، ، چون شنيده ام كه مي گويند كه با خانم خودت هر كاري كه بخواهي مي تواني ، آيا واقيعت است.

جواب:

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته

الحمدلله،

رسول الله صلی الله علیه وسلم در حدیثی فرمودند: « مَلعونٌ مَنْ أَتَی امْرَأَةً فِی دُبُرِهَا» احمد (2/479،444).

یعنی: «کسی که از راه پشت با زنش آمیزش می کند ملعون است».

و در روایت دیگر آمده است: «لا ینظرُ الله إلی رجلٍ جامَعَ امرأتَهُ فی دُبُرها» احمد (2/344،272).

یعنی: « الله تعالی به مردی که با زنش از راه عقب آمیزش کند، نگاه رحمت نمی نماید.»

و الله متعال به مومنان چنین دستور می دهد: «وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا» (حشر 7).

یعنی: و آنچه را که رسول الله برای شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)، و از آنچه نهی کرده خودداری نمایید.

پس یک مسلمان باید تابع کلام الله و کلام پیامبر الله هردو باشد، نه اینکه تنها قرآن را بپذیرد اما سخنان پیامبر صلی الله علیه وسلم را قبول نداشته باشد. همانگونه که قرآن از جانب خدا است، سخنان پیامبر صلی الله علیه وسلم نیز مورد تایید خداوند هستند، چرا که می فرماید: «‏وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَی» (نجم 3 – 4).‏

یعنی: و پیامبر هرگز از روی هوای نفس سخن نمی‏گوید، آنچه می‏گوید چیزی جز وحی که بر او نازل شده ‏نیست.‏

از طرفی شما باید آیه مذکور را درست معنی و تفسیر کنید.

« نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَنَّی شِئْتُمْ » [بقره: 223] :

یعنی: «زنان‌ شما کشتزار شما هستند» یعنی: آنان‌ کشتزار نسل‌ انسان‌ هستند، چنان‌که ‌زمین‌ زراعتی‌ کشتزار گیاهان‌ و حبوبات‌ است‌ «پس‌ بر هر روشی‌ که‌ خواستید، به‌ کشتزار خویش‌ درآیید» یعنی: از هر جهت‌ که‌ خواستید با آنان‌ مقاربت‌ کنید؛ ازجهت‌ پس، از جهت‌ پیش، از جهت‌ پهلو، به ‌طور خوابانده‌ بر پشت‌ و به‌ هرشیوه‌ای‌ دیگر، به‌شرط آن‌ که‌ مقاربت‌ و آمیزش‌ در محل‌ کشتزار؛ یعنی‌ فرج‌ زن‌باشد. پس محل کشت فرج است نه مقعد، و خدای متعال در این آیه فرموده هرگونه خواستید کشت کنید، حال کشت باید در محل آن باید باشد یا مکان دیگری؟!

استمتاع و لذت جویی از همسر به هر طریقی که صورت گیرد بجز از طریق مقعد، جایز است و مرد می تواند از تمامی اعضای زن بجز مقعد استفاده نماید و مانعی ندارد.

بخاری و مسلم از جابر بن عبدالله رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ روایت کرده اند که گفت: یهود می گفتند: اگر کسی از پشت با زنش در راه جلو آمیزش کند؛ فرزندش چپ چشم و دوبین (لوچ) خواهدشد!

آنگاه این آیه نازل شد:« نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَنَّی شِئْتُمْ » [بقره: 223] :

« زنان شما محل بذر افشانی شما هستند، پس هر گونه که می خواهید به آن محل در آیید».( بخاری (4528) و مسلم (1435).

ودر روایت مسلم اضافه شده: « اگر می خواهد زن را بر چهره اش بخواباند یا نخواباند؛ اما فقط از یک راه (راه پیش) آمیزش کند».

پس الله تعالی گفته ی یهودیان را که می گفتند ( اگر مردی با زنش در راه جلو از پشت آمیزش کند، فرزندش چپ چشم و دوبین(چشم کج) خواهد بود.) تکذیب کرد. در آیه توضیح داد که شوهر به هر صورتی می تواند با زنش آمیزش نماید؛ به شرطی که در راه جلو باشد. الله تعالی زنان را محل بذرافشانی نامیده است که از آنها فرزند به دنیا می آید. و از آمیزش در راه عقب (لواطت) فرزند به دنیا نمی آید.

ولی آمیزش و یکجاشدن با زن از راه عقب (مقعد) حرام است.

این که در شأن نزول آیه آمده است که یهودیان می گفتند فرزند چپ چشم می شود، معلوم است که آمیزش از راه عقب با زن اصلاً موجب تولد فرزند نمی شود.

ترمذی و احمد از ام سلمه “رضی الله عنها” و او از رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ روایت می کند که ایشان در مورد این آیه «نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَنَّی شِئْتُمْ » فرمود: یعنی از راه پیش رو (جلو) با زن آمیزش کنید. (احمد (6/318،310،305).

و اگر کسی این عمل را انجام داده باشد، باید به الله جل جلاله توبه کند، و یگانه راه خلاصی از این گناه توبه است، ولو چندین بار این عمل را انجام داده باشد، و باید در آینده به این عمل نزدیک نه شود، و به این کار زن طلاق نه می شود و نه هم کفاره دارد، بلکه یگانه راهش توبه به بارگاه الله متعال است.

2 – و در مسئله دوم اکثره علما داخل کردن آلت تناسلی را در دهن خانم ویاهم عکس آنرا حرام می دانند، زیرا این یک عمل خلاف آداب و نظافت است، و بعضی علماء آنرا مکروه می دانند، ولی بهتر اینست که از این کار خود را نگه داریم، زیرا این کار گرچه صریحا منع نه شده است، ونه هم درآن زمان کسی این عمل را انجام می داد ولی فطرتا انسان این کار را بد می بیند و به مسلمان نه می زیبد که آلت که از آن چتلی و ادرار خارج می شود، به دهن کند.

والله اعلم

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

One Comment

  1. الله جل جلاله دې اجر درکړى ډير په زړه پورى او شرعى معلومات ټولنى ته وړاندى کوى دبرياپه هيله

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب