ارتباطات نا مشروع میان پسران و دختران جوان

قبل ازازدواج و یا نامزدی ارتباطات نامشروع  مانند : ارتباطات و دید و بازدید در مکاتب ، پوهنتون ها و کورس های آموزشی و ارتباطات تلفونی ، و سایر موارد نظر به محیطی که زندگی میکنیم ، میتواند عواقب ناګوار،خیم و خطرناک برای خود ما و فامیل ما ، در دنیا و در آخرت داشته باشد از قبیل :از حقیقت دور نمیرویم  هرنوع رفتار که با خواهر و یا دختر کسی نمایم ، همان رفتار و یا بدتر ازان ، با خواهر و یا دختر خود ما صورت میگیرد ولو بعد از گذشت زمان های زیادی باشد.

 بمیان آمدن دشمنی ها، قطع روابط بین خانواده  ها که حتی باعث قتل و خونریزی ها میشود و این موضوع نیز به همه ما و شما معلوم است که از کوچکترین حرکات معمولی که ما با خواهر کسی و یا دختر کسی انجام میدهیم ، احتمال وقوع بزرگترین فتنه و مصایب بین خانواده ها ګردد.بوجود آمدن بعضی از امراض بولی و تناسلی که به اثر چشم چرانی بسیار بسوی زنان و دختران و پسران برهنه صورت بوجود آمده که به سبب آب مذی و یا آب ودی شخص بدون اختیار در لباس بصورت قطره قطره می ریزد و سبب پیدایش مشکلات در طهارت و عبادات شخص میگردد که مقبولیت اعمال و عبادات ما را زیر سوال میبرد این مطلب کتب فقهی به کثرت دیده شده است .

 عشق ورزیدن و محبت های غیر الله عزوجل توسط ابلیس لعین در حیات انسان و در وقت مرگ . ابلیس لعین بالای هر انسان یک چال و فریب و نیرنگ بخاطر اینکه ایمانش را سلب نماید استفاده میکند. وقتی یک انسان در دنیا به کسی نظر محبت و شهوت داشته باشد ، ابلیس لعین همان محتبش را در وقت مرگ به یاد وی می آورد و کوشش میکند ایمانش  را بواسطه آن سلب کند .

برادران و خواهران جوان ! من بحیث یک برادر داعی شما، بحیث یک مسلمان  از  شما خواهشندم تا از لهو لعب، معصیت ها،نفس های شهوانی و شیطانی که انسان را خصوصا در هنګام جوانی زیر تاثیر خود میآورد اجتناب بروزید. و کسانیکه در چنین بدبختی غرق هستند هوشداری و خبرداری داده تا خود و آنها را به یاری الله عزوجل بسوی هدایت و کمایبی سوق دهیم.

your ads

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب