ازدواج ام المومنین خدیجه رضی الله عنها با پیامبر صلی الله علیه وسلم

« خديجه» از وضع نا مطلوب دينى و عقيدتى قومش سخت رنج ميبرد، و هر مسئله يى را که در نزدش مجهول و مشکل مى بود، نزد پسر کاکايش « ورقه بن نوفل» مراجعه ميکرد، و او برايش راهنمائى ميکرد و از فرا رسيدن زمان بعثت پيامبر آخر زمان که مردم را از شرک و بت پرستى منع نموده و بسوى دين خدا دعوت خواهد کرد، سخن میگفت.

« خديجه» نيز از صفات پسنديده، و امانتدارى، صداقت، اخلاق نيکو « محمد» (ص) براى پسر کاکايش حکايت ميکرد، و برايش ميگفت که همچو صفات را در هيچکس غير از «محمد(ص) نديده است، و همچنان آنچه را از غلامش « ميسره» در مورد « محمد» (ص) شنيده بود، برايش بازگو ميکرد.

« خديجه» فريفته صفات حميده و اخلاق نيکو « محمد» (ص) شده بود، و خواست که در امور کارهاى زندگى اش مشاورى چون او را داشته باشد، مگر اين کار چگونه ممکن بود ؟

« خديجه» نتوانست آنچه را که در ضمير داشت از بعضى خواهر خوانده هاى مخلصش پنهان کند، بناء موضوع را با ايشان در ميان گذاشت، و در مورد چگونگى اين کار با ايشان صحبت کرد، دوستانـش مشوره دادند که اگر با « محمد» (ص) ازدواج کند، خوشبخت خواهد شد.

يکى از خواهر خواند هايش که « نفيسه بنت منبه» نام داشت برايش گفت : « اى خديجه ! چه چيز باعث میشود که تو با يکمرد امانت کار و صادق ازدواج نکنى …؟! »

« خديجه» باوجود همه آنچه که در مورد « محمد» (ص) در ضمير داشت با خود ميگفت : چگونه ممکن است زنى ميانه سال که تا حال دو بار ازدواج نموده با جوانى تنومند و رشيد که هيچ ازدواج نکرده، ازدواج نمايد ؟

و همچنان با خود فکر ميکرد که چگونه با « محمد» (ص) ازدواج کند در حاليکه مردانى را جواب رد داده که با دادن مال فراوان و پيش کردن ميانجى ها و واسطه ها خواستگاران او بودند ؟ و همچنان فکر ميکرد که اگر ازدواج نکند، پس چگونه ممکن است که « محمد» (ص) را با خود داشته باشد، و با وى چگونه در امور زندگى خويش مشوره خواهد کرد، و چگونه شئون زندگى خود را با تدبير سروسامان بخشد ؟

او با خود ميگفت که چطور با وى ازدواج کند، در حاليکه هيچ نميداند که « محمد» (ص) در رابطه وى چى احساس دارد ؟ و نمى داند که آيا او «محمد» (ص) نيز خواهان ازدواج با همچو زنى است؟

«خديجه» بعد از بسيار تفکر درين مورد با خواهرش «هاله» مشوره نمود، خواهرش و سائر دوستانش بوى مشوره دادند که کسى را نزد « محمد» (ص) فرستاده و جوياى نظر وى شود، يعنى نظرش را در مورد ازدواج با خود معلوم نمايد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

از کتاب داستان های زندگانی حضرت خدیجه رضی الله عنها

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب