از ۶ نوع استعمال کیله خبر دارید؟

کیله‌ علاوه برداشتن خواص تغذیه‌ای فراوان، دارای خواص مفید دیگری نیز هست.

جلوه دهنده پاپوش ها و نقره‌جات

هنگامی که مصاحبه کاری مهمی،ملاقات با خسر، ملاقات با نامزاد در خانهء خسر، یا رفتن به کدام مجلس سیالان در پیش دارید می‌توانید از پوست کیله برای جلوه دادن به پاپوش/بوت ها‌ی خود استفاده کنید. پوست نرم کیله را مانند ویکس روی پاپوش/بوت ها‌ی تان بمالید سپس با یک دستمال نخی روی آن را تمیز کرده و جلوه دهید. برای نقره‌جات نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

 

  • برای نگه‌داری گیاهان درون اطاق

گیاهان درون اطاق که تحت خدمت قرار نگیرند پس از مدتی غبارآلود شده می‌شوند. به جای اسپری کردن آب روی آن‌ها و ایجاد گرد و غبار بیشتر، برای براق و مرطوب کردن آن‌ها از پوست کیله استفاده کنید. پوست کیله را روی کل سطح برگ‌ها بمالید تا تمام گرد و غبارهای آن‌ها از بین برود. با این کار گیاهان آپارتمانی شما ظاهر جلوه گر و سالمی خواهند داشت.

  • برای از بین بردن دانه ها

برای از بین بردن دانه های دردناک از کرم‌های مخصوص و سرکه سفید استفاده می‌شود ولی اگر این مواد در دسترس نباشند استفاده از کیله، چاره کار خواهد بود. مقداری از کیله های رسیده را پوره کرده و آن‌ها را روی نواحی آسیب‌دیده بمالید.

قسمت داخلی پوست کیله را نیز می‌توانید بر روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. بسیاری می‌گویند پوتاشیم موجود در کیله عامل اصلی درمان این مشکل پوستی است.

  • برای تصفیه چهره

برای صاف و تازه گی کردن پوست چهره و رفع خشکی آن، از ماسک چهره کیله یی استفاده کنید. استفاده از این ماسک پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند. در اینجا روش آماده‌سازی این ماسک را برای شما توضیح می‌دهیم.

مواد لازم:

ماسک کیله

۲ قاشق غذاخوری روغن بادام

یک عدد کیله رسیده

یک عدد زرده تخم‌مرغ

طریقه مصرف:

۱- کیله ها را با استفاده از چنگال درون کاسه‌ای،‌ پوره کنید.

۲- زرده تخم‌مرغ و روغن بادام را با هم خوب مخلوط کنید و به پوره کیله اضافه کنید.

۳- چهره تان را شسته و با دستمال خشک کنید.

۴- مخلوط فوق را روی پوست چهر تان بمالید و بیست دقیقه صبر کنید.

۵- سپس چهره خود را با آب سرد شسته و با دستمال خشک کنید.

با استفاده از این روش دیگر نیازی به استفاده از داروهای گران‌ قیمت شیمیایی و حتی بوتیکس نخواهید داشت.

  • برای سفید کردن دندان

کیله ها زرد هستند ولی جالب اینکه به سفید کردن دندان‌ها زرد شده کمک می‌کنند. برای این کار پوست کیله را هر روز به صورت دورانی روی کل دندان‌های خود بمالید و پس از چند هفته شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.

  • برای نرم کردن گوشت

پس از استفاده از کیله و پوست آن، نوبت به برگ کیله می‌رسد. اگر از خوردن گوشت های سخت دیگر خسته شده‌اید استفاده از برگ‌های کیله راه کار مناسبی خواهد بود. برای این کار گوشت‌ها را درون برگ‌های کیله بپیچید. برای نرم کردن گوشت ماهی نیز از همین روش می‌توانید استفاده کنید.

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب