استفاده کمپیوتر در شب باعث ایجاد افسردگی می‌شود

بنابر پژوهش دانشگاهی در امریکا، کسانی که تا دیروقت شب بیدار می‌مانند و مصروف کار با لپ‌تاپ، کمپیوتر و حتا آی‌پد خود استند، احتمال زیاد دارد تا به افسردگی دچار شوند.

پژوهش نشان می‌دهد که خواه این کسان کار، بازی یا حتا عکس‌هایی روی فیس‌بوک خود پخش کنند، باز هم سبب ایجاد افسردگی در این کسان می‌شود.

پژوهشگران این دانشگاه گفته‌اند که مضطرب شدن نه تنها به خاطر بی‌خوابی؛ بلکه به دلیل قرار گرفتن در مقابل نور چراغ، لب‌تاپ و حتا آی‌پد است.

در این پژوهش آمده است که با قرار گرفتن در مقابل نور از طرف شب، دستگاه کناره‌ای یا لیمبیک سیستم عصب متاثر می‌شود و سبب ایجاد افسردگی می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، در افغانستان نیز بیشتر کسانی استند که تا ناوقت شب بیدار می‌مانند و بیشتر مصروف تیلیفون‌های هوشمند، لپ تاپ و آی پد خود استند.

بیشتر از این پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهد که خاموش کردن چراغ اتاق و کار کردن با نور لپ‌تاپ، تیلیفون هوشند یا آی‌پد باعث متضرر شدن چشم می‌شود.

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب