اگر رسول خدا به منزلت بيايد!

برادر عزيز!
فکرکن بعد از چند لحظه رسول الله صلی الله عليه وسلم وارد خانه شما شده  می خواهد با شما صحبت نمايد، اما تمام امور و اسباب خانه غير مرتب و نامنظم ميباشند در اين حالت چه خواهيد کرد؟
رسول الله صلی الله عليه وسلم بهترين انسانها و اشرفترين مخلوقات و افضل تر از همه رؤسا و زعمای دنيا ميباشد، ايشان محبوب الله و فرستاده او است. بدون ترديد روزی که رسول الله صلی الله عليه وسلم تشريف بياورد بهترين روز زندگی تان خواهد بود.
چند لحظه درنگ نموده بينديش چه خواهيد کرد؟
با چهره گشاده و خندان درآن لحظه فراموش نشدني فرياد کنان به استقبال ايشان به نزديک در خواهيد رفت که اين بهترين روزيست که رسول الله صلی الله عليه وسلم به منزل من تشريف ميآورد و يا با ترس و لرز برای مخفی ساختن کست های مزخرف ساز و سرود به طرف خانه روان ميشويد تا در بدل آن کست های دينی و مفيد را بگذاريد؟
آيا آن فيلم های ناپسند و تصاوير رقاصه ها راکه به ديوار نصب نموده ايد اکثر آن را پنهان خواهيد کرد که رسول الله صلی الله عليه وسلم از ديدن آن افلام و تصاوير نا درست غضبناک خواهند شد؟
وقت آن فرا خواهد رسيد که خود را پيرو سنت دانسته مسواک بدست بخاطر متابعت سنت خود را نمايان سازيد.

ای زنان مسلمان!
چگونه با رسول الله صلی الله عليه وسلم روبرو مي شويد با آن حجاب شرعی، که سالها از خود دور داشته محجب بودن خود را ننگ و عار ميدانستيد، و يا به چهرهآرايش کرده و زلفهای افتاده و لباس تنگ نيمه برهنه با ايشان روبرو مي شويد؟
آيا مظهر و هئيت اين گونه اشخاص نمايان می سازد که از افراد خانواده مسلمان ملتزم باشد و يا بيننده متردد خواهد شد که درب خانه يکی از غربی ها را دق الباب مينمايد که آثار اسلامی ديده نميشود؟
هنگام مقابل شدن با رسول الله صلی الله عليه وسلم والدينت را گرامی داشته با لهجه محبت آميز آنها را خوانده به ندای ايشان لبيک می گوييد يا اينکه  فرمان الله و رسولش را زير پا کرده با کلمات زشت و خشن به سرکشی و نافرمانی آنها قدعلم خواهيد کرد؟
اگر بگويد از ادای نماز صبح و نماز های جماعت و نماز تهجد نميپرسم چون اينها از جمله عبادات اساسی و اولويات های مسلمانان ميباشد آيا اين همه از مهمترين عبادات بشمار نميرود که به آن اعتنای نداريد؟
چه احساس خواهيد کرد؟
اندوه و غم، و يا شرمندگی؟
و يا منافقانه تبسم نموده از آن درگذشته تجاهل خواهيد کرد؟
اگر بداند که به ماه ها يکبار به ادای نماز صبح برخاسته به افتخار به دوستانت بازگو مينماييد که؛ بعد از چند ماه نماز صبح را ادا نمودم و در طول زندگی يکبار قرآن تلاوت کردم، چه پاسخ خواهيد داد؟
چه خواهيد گفت؟
به اين مسمی خواهيد شد که مسلمانان به تو افتخار دارند، و يا به قهر و غضب از کنارت رفته و خواهد گفت : از اين گونه اشخاص بی اعتناء چه بپرسم؟
چطور با اين گونه افراد نافرمان هم صحبت شوم؟
از ظلم و ستم که بربالای مسلمانان واقع شده قلب های ايشان پاره پاره ساخته، از علوم دينی، از تاريخ مسلمانان، از نهضت و ترقی دين و دنيا، و از گروه موسقی نواز بريتانيايي، از ستاره سينمای مصر، و از قصه بازی کن مشهور ايتاليايي، از نتيجه مسابقات فوت بال، از مقابله تماس های نامشروع تليفونی، از انواع و اقسام مشروبات مسکر و نشه آور، از برپا نمودن فساد دسته جمعی اخلاقی که در بين تمام افرد فاميل ها بروز نموده که عملا خود را مخالف سنت رسول الله صلی الله عليه وسلم ميداند از او بپرسم؟.

برادر عزيز!
آيا ميدانيد چه موقفی داريد؟
اين کلمات تأثيری وارد کرده از کردار گذشته پشيمانيد به اين نتيجه رسيديد که سفر رسول الله صلی الله عليه وسلم خيلی زود گذر بوده ولی هيچ چيزت مهيا نبود، پس چرا از مراقبت  الله غفلت مي ورزيد آن ذاتيکه به همه حال آگاه است و از ديد او تعالی هيچ چيز پنهان نميماند رحمت او بی پايان است، شب هنگام بنده های که در روز مرتکب گناه شدند را می خواند که توبه نمايد تا گناهان آنها را مغفرت کند، و همچنين کسانيکه در شب گناه کردند الله در روز منتظر رجوع آنها است تا توبه را پيشه خود نموده باعث بخشايش گناهان آنها گردد. و در آخر حصه شب ميگويد:کی مرا ميخواند تا توبه اش را بپذيرم،کی آمرزش ميطلبد تا گناهانش را مغفرت نمايم،کی از من مدد و کمک ميخواهد تا نصرتش کنم.
وای به آن قلب تاريک دنيا پرست که هميشه در فکر دنيا خود را از معنويات دورساخته الله را فراموش ميکند، آن ذاتکه هزاران در توبه را به روی بندگانش باز نموده  نداء ميکند ؛ از من آمرزش بخواهيد تا بيامرزم از من بطلبيد تا بدهم. اين همه رحمات و بخشايش را نا ديده گرفته خود را حلقه به گوش دنيا ساخته است.

برادر عزيز!
بدون شک قدر اين پيام را در روز رستاخيز که جز اعمال شايسته انسان هيچ چيزی سود نميرساند خواهيد دانست.
پس بيايد خود را از آن عده کسانی بسازيم که بعد از رسيدن اين پيام خود را ملتزم ساخته هميشه حمد و ثنای الله را بر خود لازم ميداند، نه مثل آن شخص نافرمان که در آخرت قدر اين را دانسته ندامت و پشيمانی آن روز سودی نمي رساند.
پس بياييد قبل از همه توبه را پيشه خود ساخته و فرصت های طلايی را از دست ندهيم.
الله جل جلاله مي فرمايد:
(اقترب للناس حسابهم و هم في غفله معرضون. ما يأتيهم من ذكر من ربهم محدث إلا استمعوه  و هم يلعبون).

ترجمه:
(حساب مردم بسيار نزديک شده و  آنها سخت غافلند و اعراض می کنند، اين مردم غافل را هيچ پند و موعظه از جانب پروردگار شان نيايد جز آنکه پند را شنيده و به بازی دنيا و لهو و لعب عمر می گذرانند).سوره انبيأ 1-2.
منبع: طريق الإسلامنوشته عبد الکريم الکاتب
ترجمه: حميدالله نجيب

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب