دروغ در منظومه سنت نبوی

– ابوهریره -رضی الله عنه- روایت کرد که پیغمبر صلی الله علیه وسلم فرمودند:« نشانه های منافق سه چیز است: هنگامی که سخن می گوید دروغ می گوید، و زمانی که وعده می دهد خلاف ورزی می کند، وزمانی که امانتی برایش سپرده می شود در آن خیانت می ورزد»

– حدیث دیگری را نیز روایت کرده که رسول الله -صلی الله علیه وسلم- فرموده است:« برای شخص همینقدر دروغ گویی بسنده است که هرچه را بشنود از آن سخن بگوید».

– از عبدالله بن مسعود -رضی الله عنه- روایت است که پیامبر -صلی الله علیه وسلم- فرمودند:« …. و دروغ به سوی فجور هدایت می کند، و فجور به سوی دوزخ رهنما می شود، و یک شخص همواره دروغ می گوید تا آنکه در نزد الله دروغگو قلمداد شود».
– از حسن بن علی بن ابی طالب -رضی الله عنهما- روایت است که می گوید: از رسول الله -صلی الله علیه وسلم- یاد گرفته بودم که می فرمود: « از کاری که ترا در شک وتردید می افکند کناره گیری کن به چیزی که ترا متردد نمی گرداند؛ چونکه راستی اطمینان است و دروغ شک وتردید» .

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب