ستاره مناظره های دینی؛ ذاکر نایک

اولین مناظره را ذاکر نایک در سال 1994م همراه نویسنده بنگالی خانم تسلیما ناسرین انجام داد، موضوع مناظره مفهوم اسلام بود که در کتاب او به نام “Lajja” مورد بحث قرار گرفته بود، این مناظره بیش از چهار ساعت ادامه یافت و چهار روزنامه نگار آن را نظارت و اشراف می نمودند.

و در سال 2000م مشهورترین مناظره های عصر را با ولیام کامبل پروفیسور ایرلندی و متخصص کیمیا راه اندازی کرد و موضوع مناظره (قرآن و انجیل در روشنایی علم) بوده و دعوتگر توانا ذاکر نایک درین مناظره خوب درخشید و دلایل و شواهدی از قرآنکریم و انجیل ارایه نمود که طرف مناظره را به حیرت واداشته و درین مناظره پیروز میدان گردیده و شاگردان و پیروانش افزایش یافت و درخشندگی و موفقیت او نه تنها در جهان اسلام، بلکه در غرب نیز گسترده شد.

بیش از 4000 محاضره و مناظره را در کشورها و قاره های مختلف از هند تا گامبیا، از استرالیا تا امریکا تقدیم نموده و دوستداشتنی و متواضع بوده و اسلوب مهذب و جانانه ای دارد که توانست، قلب های زیادی را در خارج از دائره اسلام جلب نموده و آنان به دعوت او روش دعوتگری اش، دل بسته و تعدادی ایمان آورده و تعداد دیگری در انتظار اند، این موفقیت های فراگیر و گسترده دعوت اسلامی توسط این دعوتگر پرتلاش، سازمان های مسیحی و بودائی را وحشت زده نموده و آشفته نمود؛ چون این گسترش روز افزون دعوت اسلامی را خطری بر باورها و برنامه های خویش دانستند.

محکمه هندی در شهر بمبئی، حکم گرفتاری دعوتگر ذاکر نایک را صادر نموده و تهمت پولشویی و تروریستی را به ایشان نسبت داده و هم چنان حکومت هند از پولیس بین المللی انترپول خواستار همکاری در گرفتاری دوکتور نایک و بازگردانیدن شان به هند، شد؛ واضح است که این ادعا در حق ذاکر نایک، واهی بوده و قناعت بخش نمی باشد؛ بلکه حالا وقت آن رسیده که این صدایی را که در کلیسا ها و کنیسه های شان تکرار می شود و در باور های شان خلل و تزلزل ایجاد می کند و با دلایل قوی و نیرومند اعتقادات شان را مردود ثابت می کند؛ خاموش نمایند.

در هیچ صورتی امکان ندارد که دوکتور ذاکر نایک به اعمال و افکار تروریستی و افراط‏گرایی متهم گردد؛ چون تمام سخنرانی ها و گفتگوهایش وجود دارد و نشانگر شخصیت متوازن و متعادل اوست که با اسلوب عالی گفتگو می کند و دلیل را با دلیل پاسخ داده و به دیدگاه دیگران احترام گذاشته و به آرامی و فروتنی در وقت مطرح شدن آن ساکت می باشد؛ اما آن چه سبب خشم آنان گردیده است، موفقیت دعوت او و درخشش آن در سطح جهانی و توانایی بالای او در شناخت کتاب های مسیحیت و بودیزم و آگاهی از حقایق فرسوده و باطل این کتاب ها می باشد؛ ایشان با آگهی وافر و اطلاعات دقیقی که دارند، به راحتی می توانند، مشکلات و نادرستی باورهای مسیحیت و بودیزم را برملا سازند؛ لذا مسیحی ها و بودائی ها تلاش می کنند با اتهامات واهی و دروغین جلو فعالیت های خداپسندانه‏ی دکتور ذاکر نایک را بگیرند؛ البته هرگز به آرزوی شان نخواهند رسید.

your ads

نوشته: محمد محمود

ترجمه: عبدالخالق احسان

۲۰۱۷ م- اصلاح انلاین

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب