مقاربت جنسی در وقت عادت ماهوار زن

مقاربت جنسی با همسرخود در حالت حیض  یعنی وقتی که عادت ماهوارش وجود داشته باشد حرام است طوریکه خداوند می فرماید:
{وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِي الْمَحِيضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ يَطْهُرْنَ}البقرة222
ترجمه: در ارتباط با حيض از تو پرسان می کنند، بگو که حيض نجاست است در روزهای حيض از زنها دوری اختيار کنيد تا که پاک نشوند، همبستری با آنان نکنيد. بقره
آيهء کريمه قبل از پاک شدن زن از حيض مباشرت را شديداً ممنوع قرار داده است، حرمت همبستری را از قول پيامبر صلی الله عليه وسلم قبلاً دانستيم و اهل علم نيز در حرمت مباشرت اوان حيض اجماع دارند، اقدام کنندهء چنين کردار از آفريدگار خود بايد معذرت و پوزش بخواهد.
بعض اهل علم در روشنی حديث مذکور کفّاره را لازم دانسته فتوا صادر نمودند که بايد کسيکه در اوان حيض با زن خود قريب می شود، يک دينار و يا يک و نيم دينار را صدقه کند، تفاوت صدقه بنا بر اختلاف الوان خون می باشد. در روايت ترمذی مأثور است: { إذا كان دما أحمر فعليه دينار وإن كان دما أصفر فنصف دينار } (الترمذي الطهارة (137))
ترجمه: اگر خون سرخ باشد، يک دينار اگر خون زرد باشد نصف دينار داده می شود (تقريباً چار گرم وزن طلا يک دينار است و هزار گرم يک کيلو گويا دوصد و بيست و پنج دينار معادل يک کيلو است. مترجم) ليکن جمهور اهل علم کفاره را رد نمودند و حديث مذکور در نزد جمهور مرفوع نيست، بلکه جنایت کار توبه و استغفار نمايد.
پيامبر صلی الله عليه وسلم می فرمايد: { اصنعوا كل شيء إلا النكاح }  (مسلم الحيض (302)، الترمذي تفسير القرآن (2977)، النسائي باب الحيض والاستحاضة (369)، أبو داود کتاب النكاح (2165)، ابن ماجه  کتاب الطهارة وسننها (644)، أحمد (3/133)، الدارمي کتاب الطهارة (1053))
ترجمه: در اوان حيض بدون جماع هر نوع استفاده جائز است (از قبيل بوسه و کنار ليکن از ناف تا زانوهر نوع استفاده ممنوع است).
از علامه ابن جبرين حفظه الله پرسان شد که آيا مرد قبل از اتمام چهل روز نزد زن خود آمده می تواند؟
علامه فرمود: تا وقتيکه خون جريان دارد، جماع جائز نيست. در دوران چهل روز اگر زن پاک شود، جماع جائز است، ليکن خالی از کراهت نمی باشد، اما آن را گناه گفته نمی توانيم بشرطيکه کامل باشد نه نقص چنانکه زن روزه و نماز را نيز شروع کند.

 زیان ها و خسارات جماع در دوران حيض
دکتور احمد ندا متخصص امراض جنسی در شفاخانه (بيمارستان) اجياد مکه مکرمه می فرمايد:
در پردهء نازک داخل رحم تغيير و ديگر گونی شگفت آوری پديد می آيد که در اثر آن تغيير پردهء نازک ميکروبهای منی که از مرد داخل رحم می شوند، پذيرائی می کند و بطور خوراک برای جنين (بچه تا هنگاميکه در شکم است) ذخيره می گردد و نيز در اثر همين ديگر گوني ها عادت زن از آن خارج می شود. اين خون گنديده درحقيقت همان خون زايدی است که در رحم و زهدان و مثانه و ديگر اعضای نسوان وجود دارد. اين خون از اين اعضاء ترشح می کند و در رحم جمع می شود و بعد از سپری مدّت محدود بيرون می آيد. پس جماع در اوان حيض گويا معادل افتيدن در پليدی می باشد (در هنگام حيض دهانچهء رحم باز می گردد و از آن خون بدبو با رفتار طبيعی خود خارج می شود. در چنين وقت اگر جماع صورت گيرد، آلت تناسل در آن خون گنديده آلوده می گردد. مترجم) پس خداوند روی همين انگيزه ها جماع در حالت حيض را ممنوع قرار داد.

مقاربت جنسی در وقت حیض به زن ضرر می رساند:
1- همبستری در اوان حيض موجب سوزش در رحم و زهدان می گردد.
2- در اثر سست شدن لولهء (دهانچه) رحم و ناتوان گرديدن پردهء زهدان خون حيض در رحم محبوس می ماند و در دهانچهء رحم زخم تکليف دهندهء پديدار می شود.
3- به سبب داخل شدن آلت تناسل سوراخ فرج بند می شود و خون حيض دو باره به مقر خود که رحم است، مراجعت می کند. در اثر اين بندش خون، حرارت در جسم زن افزايش می يابد و سبب تب شديد می گردد.

 مولوی عبدالبصیرامین

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب