نکاتی مهم برای خواهر مسلمان

خواهر من!

ای کسی که روبروی آن زن کافر با سرافکندگی ايستادی و گفتی: بانوی من، ما علم آموختيم و از ما زنان بسياری پزشک و اديب شدند، و بسياری روزنامه نگار. بسياری از ما در کشور شما به آموختن علم و تعليم مشغولند و اسلام هرگز ما را از چيزی مانع نشد.

نويسنده : علامه محمد صالح العثیمین

ترجمه : اسحاق دبيري

بانوی من، ديگر ميان مردان و زنان فرقی وجود ندارد. پس بانوی من اکنون از ما راضی هستی؟

پس به زبان حال او اين قول خداوند را برايش تلاوت می کنيم که:

(وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى). (البقرة: 120).

(معنی): «يهود و نصاری تا اينکه ملت آنان را دنباله روی و تبعيت نکنی، از تو خوشنود نخواهند گشت. بگو که هدايت خداوند همان هدايت راستين است».

و کمترين رضايت آنان از تو اين است که فقط در عبادت خود مسلمان بوده اما در عمل، ادب، سلوک، رفتار، لباس، افکار و ساير امور دنيای خود تابع آنان باشی.

و رسول خدا (صلی الله علیه وسلم) چه زيبا می گويد که:

«لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوا فِي جُحْرِ ضَبٍّ لاَتَّبَعْتُمُوهُمْ قُلْنَا: يَا رَسُولَ اللَّهِ: آلْيَهُودَ وَالنَّصَارَى قَالَ: فَمَنْ؟» (رواه مسلم).

(معنی): «سنن و رفتار آنان که پيش از شما بودند را وجب به وجب و ذراع به ذراع دنباله روی خواهيد کرد تا جائيکه اگر در سوراخ ضب (نوعی مارمولک صحرائی) داخل شدند، بدنبال آنان شما نيز داخل آن خواهيد شديد، بدنبال آنان شما نيز داخل آن خواهيد شد. پرسيدم ای رسول خدا، آيا منظور شما يهود ونصاری هستند؟ و ايشان جواب دادند: پس چه کسی ديگری؟». (روايت مسلم).

خواهرم! تو بايستی بصورتی شايسته به لباست اهتمام ورزی و برای خود شخصيتی داشته باشی. تو بايستی که در بذل جان و مال به خديجه، در فقه دين به عائشه، و در صبر، نگاهداری و حفظ دين خداوند به آل ياسر اقتدا کنی.

خواهرم!

اگر دارای هيکلی زشت و صورتی نازيبا می بودی، آيا کسی حاضر می شد که فقط به اين علت که زنی روشنفکر و دانا هستی، تصويرت را بر جلد مجله ای چاپ کند؟ آيا در اين صورت کسی را می يافتی که از تو درخواست کند تا به بهانه خدمت نمودن به زنان، مهماندار هواپيما شوی؟ آيا کسی را می يافتی که جهت تبليغ هر کالايی تصوير چهره ات را بر پوسترها چاپ کند؟ آيا کسی پيدا می شد که از تو بهانه کمبود وسائل تعليم و تربيت دفاع کند؟ پس بدان که آنان فقط می خواهند از چهره زيبا و صدای لطيف تو بهره مند شده و لذت ببرند. پس هرگاه اين خصال را در تو نيافتند، همانند کالائی کهنه و قديمی که مدت صلاحيت آن به پايان رسيده است تو را رها می کنند و فراموش خواهی شد.


از کتاب : اي خواهر مسلمان چه كسي تو را به حجاب امر نموده است؟

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب