پیامبر صلی الله علیه وسلم در سه صد کلمه

با تولد محمد خاتم پیامبران الهی، پاکیزه ترین سرزمین دنیا (مکه) به خود نور و روشنی دیگری گرفت.

او؛ صلی الله علیه وسلم مصادف با عام الفیل یتیم بدون پدر به دنیا آمد.

در خردسالی مادرش را نیز از دست داد؛ لذا سرپرستی و امور تربیتی او را پدر بزرگش عبدالمطلب و بعد از مرگ او، کاکایش ابوطالب به دوش گرفت.

او صلی الله علیه وسلم در عنفوان جوانی برای مردم شهر خود گوسفند می چرانید.
و گاهی هم به کار و امور تجارتی مشغول بود. در بیست و پنجمین بهار عمر خویش با خدیجه دختر خویلد زن تاجر پیشه ی مکه، ازدواج نمود که در نتیجه ی آن دو فرزند پسر و چهار فرزند دختر خداوند از خدیجه به او صلی الله علیه وسلم ارزانی کرد.

او صلی الله علیه وسلم در چهل سالگی به پیامبری مبعوث گردید و به تعقیب آن به فراخوانی بنی نوع بشر به پرستشِ خدای یگانه و کنار گذاشتنِ آیین شرک و بت پرستی پرداخت.
دعوتِ او صلی الله علیه وسلم سه سال به شکل سری و مخفیانه و سپس ده سال دیگر به شکل علنی در مکه ادامه یافت که در خلال این مدت جهت پخش و نشر دین خویش، به قبایل و مناطق مختلفی رهسپار گردید.
بعد از دچار شدن با سختی ها و شکنجه و آزارِ قریش بر خود و یارانش، به مدینه هجرت نموده و دولت اسلام را در آنجا پایه گذاری کرد.

و ده سال دیگر در مدینه زندگی نمود که زندگی دعوی ده ساله ی او صلی الله علیه وسلم در مدینه با رویارویی-غزوه-های زیادی همراه بود. او صلی الله علیه وسلم در زندگی چند ساله ی خویش، هسته ی تمدن اسلامی را اساس گذاشت که بعدا به دستان خلفای راشدین بعد از او، به اقصی نقاط جغرافیای زمین رسید.

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب