پیامد های منفی پدیده فساد اخلاقی

قهر و غضب خداوند (جل جلاله) – صدمه رسیدن به آینده مملکت – عقب ماندن نسل جوان یک مملکت از میدان رقابت های علمی , تکنالوژی و … – خودکشی ها – مرد سالار شدن جامعه – سلب آزادی قشر اناث – گمراه شدن نسل جوان – از بین رفتن مصونیت اجتماعی – مختل شدن نظام اجتماعی و …

وظیفه و نقش قشر جوان یک جامعه در محو فساد اخلاقی:
در کنار دیگران یگانه قشر که میتواند در محو پدیده فساد اخلاق بیشتر از دیگران موثر تمام شوند خود نسل جوان یک مملکت میباشد . نسل جوان یک کشور بیشتر شکار پدیده فساد اخلاقی میگردند که تا زمان کهن سالی هم در این پدیده غرق می مانند . بهترین راه مبارزه با دشمن تکتیک خود دشمن است یعنی با همان مجرا های که میخواهند جوانان یک مرز و بوم را در فساد اخلاقی غرق بسازند جوانان آن مرز و بوم از همان مجرا ها باید این پدیده را محو بسازند . به گونه مثال رسانه ها را وسیله قرار داده میخواهند در کنار تهاجم فرهنگی فساد اخلاقی را نیز ترویج کنند پس جوانان آگاه باید با استفاده از رسانه ها سطح اگاهی عامه را بلند برده و در تلاش محو پدیده فساد اخلاقی گردند . جوانان باید مطالعه دقیق از سیرت النبی (صلی الله علیه وسلم) داشته و از زندگی آنحضرت (صلی الله علیه وسلم) کاپی برداری کنند تا سبب فلاح و رستگاری جامعه خود گردیده و در هر دو دنیا پیروز سر بلند بمانند . در انجمن ها , میز های گرد , اتحادیه ها , جریان های سیاسی باید در مورد اخلاق و مسایل اخلاقی حرف بزنند حرکت های را ایجاد نمایند و از پیامد های منفی فساد اخلاقی باید مردم را آگاهی دهند . خود را الگوی اخلاق بسازند تا دیگر جوانان در راه آنها روان گردند .

آیت های از قرآن عظیم الشان و حدیث های پیغمبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه وسلم) در مورد اخلاق:

آیت های از قرآن کریم:
ترجمه : “باید که باشد از شما گروه که دعوت کند بسوی نیکی و امر کند به کار های پسندیده و منع کند از کار های ناپسندیده و آن گروه ایشانند رستگاران .” (آل عمران 104 )
ترجمه : ” هر آیینه نماز منع میکند از بی حیایی و فعل ناپسند .” ( العنکبوت 45 )
ترجمه : ” و فرو خورندگان خشم و عفو کنندگان تقصیر از مردم و الله دوست میدارد نیکوکاران را .” ( آل عمران 134 )
ترجمه : ” با یکدیگر مدد کنید بر نیکو کاری و پرهیزگاری و با یکدیگر مدد مکنید بر گناه و ستم بترسید از الله هر آیینه الله سخت است عقوبت او . ” ( المایده 2 )
حدیث های پیامبر بزرگ اسلام “صلی الله علیه وسلم”
ترجمه : ” نیکی خلق خوب است و گناه آنچه است که در سینه تو ایجاد ناراحتی میکند و خوش نداری که مردم در چنین حالت ترا مشاهده کند . ” ( مسلم : صحیح مسلم ج8 / ص6 )
ترجمه : ” هوشیار کسی است که نفس خود را محاسبه کند و به خاطر بعد از مرگ خود اعمال نیک را انجام دهد , بیچاره و ناتوان کسی است که از هوی و هوس نفس خود پیروی کرده و به الله (جل جلاله) امید ببندد . ” (ابن ماجه : سنن ابن ماجه , ج 5/ص 328 )
ترجمه : “در هر روزیکه آفتاب طلوع میکند بالای هر بند و مفصل از مردمان صدقه واجب میشود , عدالت میان دو شخص صدقه است , سخن نیک گفتن صدقه است, شخصی را در مرکب اش همکاری کردن بار او را بالا کردن و یا پایین نمودن صدقه است , هر قدمیکه به طرف مسجد جهت ادای نماز گذاشته میشود صدقه است , دور کردن اشیای موذی از راه صدقه است . ” ( بخاری , صحیح البخاری , ج 1 / ص 116 )
ترجمه : ” هیچ چیزی از نیک را نادیده نگیرید اگر چه با برادرات با پیشانی باز صحبت کنی , زیرا این هم نیکی است . ” ( ابو داود : سنن ابی داود , ج4 / ص 98 )

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب