چرا داکتر ذاکر نایک مورد هجوم رسانه ها قرار گرفت؟

داکتر عبدالکریم ذاکر نایک، دعوتگر بلند آوازه مسلمان هندی تبار و بزرگترین پژوهشگر و مناظر ادیان در حالی که در مکه معظمه به سر می برد از سوی حکومت سیکولار بنگله دیش و برخی منابع حکومتی هند، متهم به پخش انگیزه های افراط گرایی در سطح جهان گردیده و انگیزه ی دو حمله خونین ماه سرطان در شهر “دهاکه” پایتخت کشور بنگله دیش را به سخنان وی نسبت داده اند.

بدین لحاظ، نشرات تیلویزیون صلح (Peace TV) در بنگله دیش ممنوع و متوقف گردیده و تمام منابع دعوتی مربوط به این مبلغ بزرگ مسلمان در هند نیز از سوی حکومت هند به حالت تعلیق در آمده و یا هم، تحت نظارت جدی سازمان اطلاعاتی و پولیس هند قرار دارد.

داکتر نایک در 18 اکتوبر سال 1965 در شهر ممبئی هند متولد گردیده است و بعد از فراغت از بخش جراحي طب، در سال 1991 به دلیل دلبستگی زیاد به پژوهش روی مسایل اسلامی، نصف وقت خود را به دعوت اسلامی اختصاص داده است و در سال 1997 تمام مصروفیت های زندگی را کنار گذاشته و با علم طب خدا حافظی کرده است و تمام وقت خود را برای تحقیق و تبلیغ مسایل اسلامی وقف کرده است.
امروز با گذشت بیست سال از فعالیت های دعوتی، ایشان توانسته اند مرکز تحقیقات اسلامی،‌ شبکه تیلویزیونی صلح (Peace TV) و مکاتب و مدارس دینی با کیفیت، ده ها اثر، صدها مقاله، هزاران حلقه سی دی، و نزدیک به دوهزار سخنرانی در کنفرانس های علمی و دعوتی در کشورهای مختلف جهان ایراد نماید و به عنوان بزرگترین دعوتگر و مناظر مسلمان در مقابل اندیشمندان سایر ادیان به بحث و استدلال بپردازد.

تلاش روی توقف فعالیت های دعوتی داکتر ذاکر نایک و برچسپ زدن پخش انگیزه های افراط گرایی بر وی، در ادامه توطئه های استعماری جهانی مبنی بر سرکوب ساختن اندیشه ی اسلامی یک توطئه خصمانه و هدفمندانه ی دشمنان اسلام پنداشته می شود که مطابق به حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم (ملت های جهان عنقریب بر شما فرود خواهند آمد، آنچنان که مردمان گرسنه بر دور ظرف غذا گِرد می آیند)، امروز همه دست به دست هم داده و بر امت اسلامی هجوم آورده اند.

دانشمندان مسلمان، نویسنده گان، شاعران، جوانان روشنفکر، آگاه و با احساس و دست اندرکاران رسانه ها در گوشه و کنار مختلف جهان اسلام، مسئولیت دارند تا به گونه ی قاطع و بی دریغ در مقابل این نوع توطئه های هدفمندانه ی دشمنان اسلام از طریق رسانه ها، ایستادگی نمایند؛ در غیر آن صورت، انتظار داشته باشند که روزی در این سیل توطئه های اهریمنی جهانی غرق خواهند شد.
(وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدَائِكُمْ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَلِيًّا وَكَفَىٰ بِاللَّهِ نَصِيرًا) و خداوند به دشمنان شما داناتر است، و کافی است که خدا سرپرست (شما) باشد و کافی است که خدا یاور (شما) باشد.

your ads

عزیز احمد حنیف

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب