یازده نصیحت برای خواهر مسلمان

و در نهايت به تو ای خواهر مؤمن، يازده نصيحت گرانبها را تقديم می داريم تا به آن عمل کنی. و در اينصورت با سعادت خواهی زيست و بالآخره با ستايش به رحاب پروردگار خويش خواهی پيوست. پس همواره بايد در اين عملکرد خود از خداوند طلب استعانت نموده، و مسائل اين رساله را، با درک و فهمی صحيح دنبال کنی:

1-    خداوند يکتا را آنگونه که در کتاب گرانبهايش قرآن و توسط فرستاده عالي مقامش محمد (صلی الله علیه وسلم) تو را امر نموده است عبادت کن.

2-    از شرک در عقيده و عبادت خويش بر حذر باش و دوري کن –چون شرک همه اعمال تو را نابود ساخته، و موجب خسران خواهد گشت.

3-    از انواع بدعت در عقيده و چه در عبادت خود پرهيز کن، چون بدعت پيامدي بجز گمراهي نداشته و صاحب بدعت در آتش جهنم خواهد سوخت.

4-    از نماز هاي خود به زيبائي و کمال تمام محافظت کن. چون هر آنکه بر نماز هاي خويش محافظت و تداوم داشته باشد، ديگر مسائل را نيز حافظ خواهد بود. و هر کسي که آنها را ضايع نموده و در انجام آن سهل انگاري کند، در حفظ ديگر مسائل نيز سست و سهل انگار خواهد شد.

5-    اگر ازدواج کرده اي همواره خواست همسرت را اجرا نموده، و در مقابل امرو نهي او عصيان مکن تا جائي که تو را به معصيت خداوند و رسولش (صلی الله علیه وسلم) دستور نداده باشد.

6-    همسر خويش را در غياب و حضورش در نفس خودت و مال او حافظ کن.

7-    به همسايه ات با سخن نيک و کردار پسنديده احسان کن.

8-    ملازم خانه خود بوده، و بجز در هنگام ضرورت از آن خارج مشو، و در صورت خروج از خانه ات ستر و حجاب کامل خود را رعايت نموده و چهره و دستهاي خود را بپوشان.

9-    به والدين خود احسان کن و آنان را با سخن و يا فعل خود آزار مده. و تازمانيکه تو را به معروف امر ميدهند از آنان اطاعت کن، و اگر تو را به غير معروف امر دهند اطاعت از آنان جايز نيست.

10-    اگر داراي فرزند هستي، در تربيت فرزندان خود کوشش کن و آنان را به راستي، نظافت، گفتارنيکو و کردار پسنديده عادت بده، و آنان را ادب و محاسن اخلاق بياموز. فرزندان خود را در هفت سالگي به اداي نماز امر کن و در سن ده سالگي اگر در اداي نماز سستي نمودند آنها را تنبيه کن. و بستر خواب آنان را از يکديگر جدا کن.

11-    در ذکر و صدقه کوشا باش.


از کتاب : ای خواهر مسلمان چه کسی تو را به حجاب امر نموده است؟

نویسنده : دوکتور محمد صالح العثیمین

ترجمه : اسحاق دبيري

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب